لینک کوتاه : http://panasonic-group.com/?p=4517
جدول ارور کد پاناسونیک

نحوه خواندن ارور کد تلویزیون های پاناسونیک 

نحوه خواندن ارور کد تلویزیون های پاناسونیک : طراحی تلویزیون های پاناسونیک به نحوی هست که به محض به وجود آمدن مشکل فنی یا سخت افزاری، مرکز پروتکت تلویزیون (مرکز محافظت تلویزیون پاناسونیک) برای جلوگیری از خرابی بیشتر و آسیب رسیدن به سایر قسمت های دستگاه، عملکرد تلویزیون را متوقف کرده و این خرابی را از طریق چراغ استندبای با یک الگوریتم ثابت اعلام می نماید.

با دقت کردن به تعداد و فاصله زمانی بین چشمک های چراغ پاور می توان ارور کد دستگاه را به دست آورد. قابل ذکر است که تعداد چشمک ها در هر دوره ثابت می باشد بدین صورت که با توجه به نوع اشکال پیش آمده، بدون مکث ۱ تا ۱۴ بار چشمک می زند و چند ثانیه مکث کرده و این الگوریتم مجدد تکرار می شود.

 

ارور کد تلویزیون پاناسونیک چیست؟

این ارور کدها که توسط کارخانه ارائه شدند قطعی نیستند و یا الزاما دستور العمل تعمیر نمی باشند و فقط جهت  شناسایی محدوده تعمیر تعریف شدند. برای کسب اطلاعات چراغ چشمک زن تلویزیون های LCD / LED پاناسونیک با ما همراه باشید.

بیاد داشته باشید شمردن چشمک های قرمز ریتم خاصی دارند. هنگامی که ارور نشان داده شده تمام شود نمایشگر بعد از بازه ی زمانی ۳ ثانیه ارور را دوباره نشان داده شده و الگوریتم تکرار می شود. تعداد چشمک هایی که قبل از بازه ی زمانی ۳ ثانیه می شمارید ارور کد دستگاه شما می باشد.

 

آموزش خواندن ارور کد تلویزیون های پاناسونیک 

ارور کدهای تلویزیون پاناسونیک نقش مهمی در تشخیص محدوده ی آسیب دیده در نمایشگر شما را دارند. در صورتی که قصد دارید محدوده ایراد را شناسایی نموده و جهت استعلام هزینه تقریبی با نمایندگی تعمیرات تلویزیون، تماس حاصل نمایید بهتر است ابتدا به آموختن نحوه ی شمارش ارور کد دستگاه بپردازید. چرا که اغلب نمایندگی ها برای جلوگیری از هدر رفتن زمان و ارائه سرویس بهینه ارور کد دستگاه معیوب را از مصرف کننده سوال می کنند.

 

احتمالا برای شما هم پیش آمده است که قصد تماشای تلویزیون را داشته باشید اما تلویزیون پاناسونیک روشن نمی شود و یا با چشمک زدن متوالی چراغ استندبای تلویزیون خود مواجه شده باشید و به این فکر بیوفتید که چرا تلویزیون سوخته ؟

متاسفانه این امر حکایت از به وجود آمدن ضعف یا خرابی سخت افزاری در تلویزیون شما است. در این شرایط اولین سوالی که از ذهن شما عبور می کند علت خرابی تلویزیون و شناسایی نوع ایراد دستگاه می باشد.

ارور کد تلویزیون پاناسونیک را چطور بخوانیم؟  

بهتر است بگوییم شما با بررسی تعداد چشمک های چراغ پاور تلویزیون در یک فاصله زمانی ثابت و تکرار این الگوریتم، می توانید نوع ارور کد را شناسایی کنید و با توجه به ارور کد به دست آمده که می تواند از ۱ تا ۱۴ متغیر باشد، محدوده ایراد برای شما مشخص می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر مطالعه مقاله های زیر پیشنهاد می شود.

 

چرا باید خواندن ارورکد تلویزیون پاناسونیک را یاد بگیریم؟

  • شاید با خاموشی ناگهانی دستگاه خود به دنبال پاسخی صحیح و فنی برای علت روشن نشدن تلویزیون های پاناسونیک باشید. برای دریافت مشاوره فنی از متخصصین گروه پاناسونیک و استعلام هزینه تقریبی تعمیر تلویزیون خود می توانید با دانستن مدل و خواندن ارورکد دستگاه با ما تماس حاصل نمایید. پس ابتدا باید به یادگیری شمارش ارورکدهای تلویزیون پاناسونیک بپردازید.
  • شاید نخواهید تعمیر دستگاه خود را به نمایندگی پاناسونیک بسپارید. با دانستن ایراد دستگاه خود می توانید از صحت و سقم صحبت های تعمیرکار دستگاه خود اطمینان حاصل نمایید.

 

راهنمای آموزش شمارش ارور کد های تلویزیون پاناسونیک 

همانطور که در بالاتر توضیح داده شد جهت دریافت خدمات بهینه بهتر است ابتدا بتوانید ارورکد های دستگاه را شناسایی نمایید. ابتدا تلویزیون را روشن نمایید و سپس مراحل زیر را طی کنید.

۱-آیا دستگاه شما به پریز برق متصل است؟

بله: از سوال ۲ ادامه دهید.

خیر: دستگاه خود را به برق بزنید، سپس از سوال ۲ ادامه دهید.

۲-چراغ جلوی دستگاه شما روشن است؟

بله: اگر چراغ دستگاه ثابت روشن است، سپس از سوال ۳ ادامه دهید.

اگر چراغ دستگاه چشمک می زند، شروع به شمارش چشمک های قرمز کنید.

خیر: با استفاده از کلید پاور نمایشگر را روشن کنید، سپس از سوال ۳ ادامه دهید.

۳-چراغ جلوی دستگاه ثابت است؟

بله: با استفاده از ریموت کنترل نمایشگر را روشن کنید سپس شروع به شمارش چشمک های قرمز کنید.

خیر: شروع به شمارش چشمک های قرمز کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Call Now Button