لینک کوتاه : http://panasonic-group.com/?p=3733

نمایندگی تعمیرات سینما خانگی پاناسونیک کرج

نمایندگی تعمیرات سینما خانگی پاناسونیک کرج با داشتن تکنسین های مجرب و با مهارت کافی در زمینه تعمیرات ، آمادگی ارائه خدمات به مشتریان گرامی را دارا می باشد. در صورتی که از سینما خانگی پاناسونیک استفاده می کنید و به دنبال نمایندگی معتبر جهت تعمیرات دستگاه خود هستید بهتر است جهت اعلام خرابی و استعلام هزینه تعمیرات سینما خانگی پاناسونیک با شماره تماس ۰۲۶۳۶۱۱۵ تماس حاصل نمایید .

 

سینمای خانگی یا همان Home theater با ترکیب یک آمپلی فایر با یک دستگاه دی وی دی پلیر (DVD playe) ساخته شده که وظیفه پخش سی دی های صوتی و تصویری و همچنین با توانایی خواندن اطلاعات از روی فلش مموری یا همان USB  قابلیت پخش فرمت های صوتی و تصویری را دارا می باشد. دستگاه های سینمای خانگی در انواع مختلف و با قابلیت های مختلفی طراحی و تولید شده اند. این امکانات از قبیل پخش فایل های دی وی دی ، دایویکس، و امکان رکورد روی دی وی دی قابلیت پخش کاست تیپ، و دریافت سیگنال های رادیویی، و همچنین سوییچ دستگاه های دیگر و سیستم مانیتورینگ در مدل های مختلف قرار داده شده است.

نمایندگی تعمیرات سینمای خانگی پاناسونیک و سیستم های صوتی

تعمیرات سینمای خانگی نیز نیاز به دانش فنی و تخصصی در این زمینه دارد. خرابی سیستم های صوتی پاناسونیک همان طور که در قسمت سوالات متداول به توضیح کامل هر یک از موارد فوق الذکر پرداختیم به بخش های مختلفی تقسیم می شود که در این جا به آن ها اشاره خواهیم کرد.

نمایندگی تعمیرات سینمای خانگی پاناسونیک کرج

 

خدمات نمایندگی تعمیرات سینمای خانگی پاناسونیک در کرج

نمایندگی تعمیرات پاناسونیک در کرج توسط تیم متخصص با بیش از ۲۰ سال سابقه تعمیرات امکان پشتیبانی فنی، تعمیر تخصصی برد ، سرویس دهی در ۱۸۰ شهر و ۳۰ استان کشور را دارا می باشد.برای دریافت خدمات تعمیر سیستم های صوتی و تصویری پاناسونیک کافی است با نمایندگی گروه پاناسونیک تماس گرفته و مشکل خود را گزارش دهید. کارشناسان آماده ارائه مشاوره فنی تلفنی و تعمیرات در محل هستند .

-عیب یابی سینمای خانگی پاناسونیک 

-تعمیرات انواع مدل های سینمای خانگی پاناسونیک

-تعمیرات انواع ضبط خانگی پاناسونیک 

-تعمیرات HIFI پاناسونیک

-تعمیرات وایرلس سینمای خانگی

-تعمیر و تعویض قطعات پاناسونیک 

-تعمیرات سینما خانگی پاناسونیک در محل

-تعمیر مشکلات مربوط پارگی باند و صدای پاناسونیک

-نصب بلوتوث روی سینمای خانگی پاناسونیک

 

نمایندگی تعمیر سینما خانگی پاناسونیک

عیب یابی سینمای خانگی پاناسونیک :

برای تشخیص دقیق ایراد های سینما خانگی پاناسونیک از ابزارها و تجهیزات تست مانند مولتی متر برای اندازه گیری جریان و ولتاژ، اسیلوسکوپ برای بررسی سیگنال های الکترونیکی می توان استفاده نمود . پس از شناسایی قطعه معیوب، نیاز است تکنسینی که دانش فنی و تجربه لازم در زمینه تعمیرات سیستم های صوتی پاناسونیک را دارد قطعه معیوب را تعمیر یا تعویض کند.

از آنجایی که قطعات مورد مصرف در دستگاه های پاناسونیک به طور اختصاصی طراحی و ساخته شده است و قطعات یدکی اصلی و اورجینال سینمای خانگی پاناسونیک تنها در اختیار نمایندگی های این برند می باشند بهتر است برای تعمیرات سینما خانگی به نمایندگی تعمیرات سینمای خانگی پاناسونیک مراجعه نمایید. ممکن است برخی قطعات قابل تعمیر باشند، در حالی که برخی دیگر نیاز به تعویض کامل دارند. پس از تعمیر یا تعویض قطعات، عملکرد پخش صدا، عملکرد دستگاه پخش دی وی دی پورت USB ، خروجی های تصویر و صدا ، مکانیزم دی وی دی رام ، قدرت و کیفیت اوپتیکال هد و…  باید چک شود. گاها مشکلات سینمای خانگی ممکن است فقط نرم افزاری باشد که با تنظیمات و تعویض نرم افزار مشکل مرتفع می گردد .

 

رایج ترین مشکلات سینمای خانگی و نحوه برطرف کردن آن ها

از جمله ایراد های متداول سینمای خانگی می توان به نمایش  ارور F61 ، صدا نداشتن بلندگو ها یا قطع و وصل شدن صدا، کار نکردن دستگاه وایرلس، مشاهده ارور No disk ، مشاهده ارور No play ، باز نشدن درب رام دستگاه و یا خاموشی کامل سینما یا عدم روشن شدن آن اشاره کرد همچنین ممکن است برای شما هم پیش بیاید که بعد از روشن نمودن دستگاه با شنیدن صدای کوچکی خاموش می شود .

تعمیرات سینمای خانگی یشاید در ابتدا ساده بله نظر برسد اما نیاز ه اطلاعات فنی دقیق ، دانش الکترونیکی و تجربه کافی می باشد. در صورت بروز هر گونه مشکلی پیشنهاد می شود دستگاه را خاموش کرده و به نمایندگی رسمی تعمیرات سینمای خانگی پاناسونیک، جهت بازدید، عیب یابی و رفع ایراد منتقل نمایید.

نمایندگی پاناسونیک گروپ کرج در این مقاله قصد دارد جهت رفع مشکل سینمای خانگی راه کار هایی جهت تشخیص ایراد و تعمیرات دستگاه ارائه می دهد.

 

نمایش ارور f61 سینما و خرابی مدار آمپلی فایر

معمولا ارور F61 در سینمای خانگی به علت آسیب دیدگی در خود مدار تغذیه یا آمپلی فایر سینما به وجود می آید. به عبارت دیگر به علت خرابی مدار آمپلی فایر در سینما خانگی پاناسونیک دیسپلی ارور F61 را نمایش می دهد . به صورت معمول با توجه به تجربه فنی تیم متخصص  قطعه ای که در برد های تقویت صدای سینما ها بیشترین خرابی را دارد آی سی های آمپلی فایر می باشد.

در نمایندگی رسمی خدمات سیستم های صوتی، با استفاده از دستگاه های شبیه سایز سیمولاتور و تجربیات همکاران ما قطعه معیوب مشخص گردیده ، با کمک ابزارهای تخصصیِ تعمیرات سینما ، قطعه معیوب تعویض گردیده و مشکل مرتفع می گردد .

نمایش پیغام f61 سینما خانگی پاناسونیک

چرا بلندگو های سینمای خانگی صدا ندارد ؟

یکی از مشکلات رایج سینمای خانگی نداشتن صدای بلندگو هاست . قبل از اینکه به دنبال پیدا کردن بهترین مرکز خدمات پس از فروش سیستم های صوتی و تصویری باشید بهتر است ابتدا اتصالات را چک کنید .و پس از چک کردن و اطمینان از سلامت اتصالات و سیم ها ، وارد منوی تنظیمات دستگاه شوید و از متصل بودن بلندگو ها مطمعن شوید.

علت روشن نشدن سینمای خانگی پاناسونیک 

خاموشی کامل دستگاه های الکتریکی و الکترونیکی معمولا می تواند ناشی از بروز دو مشکل باشد. اولین دلیل خرابی می تواند بر اثر نوسان برق ورودی باشد. و علت دوم می تواند ناشی از آسیب دیدگی قسمت هایی از داخل دستگاه باشد (مدار تغذیه و سیستم کنترل).

معمولا در سینمای خانگی آسیب دیدگی مدار SMPS یا برد پاور باعث خاموش شدن دستگاه می شود. برد پاور سینمای پاناسونیک معمولا دو قسمتی است و متشکل از مین پاور و استندبای می باشد . قسمت استندبای معمولا به علت نوسانات ولتاژ ورودی یا نوسان برق شهر آسیب می بیند. به هر دلیلی اگر قسمت استندبای آسیب ببیند موجب می شود سینما بطور کامل خاموش شود.

ممکن است زمان روشن کردن سینما بعد از زدن کلید استارت ، با صدای کوچکی دستگاه خاموش می شود. این مورد می تواند ناشی از خرابی مین پاور روی برد SMPS باشد .

در صورتی که بعد از تست قسمت های مختلف مشخص شود برد SMPS مشکلی ندارد، خرابی برد مین محتمل است .

 

پاور سینمای خانگی پاناسونیک از دو مدار تغذیه مجزا از هم ساخته شدند. اولی مدار تغذیه و دومی مدار تغذیه اصلی یا مین پاور (main power). در صورتی که مین پاور (main power) آسیب دیده باشد به محض زدن کلید پاور رله وصل کننده ولتاژ به مدار مین پاور فعال می گردد. ولی به علت روشن نشدن مدار پاور اصلی به صورت اتوماتیک دوباره قطع می گردد و شما در واقع صدای قطع و وصل شدن رله متصل کننده را می شنوید .

در حالت دوم چنانچه قسمت هایی از دستگاه مانند آمپلی فایر یا سایر قسمت ها دچار آسیب دیدگی شده باشند به محض روشن شدن مدار تغذیه اصلی سیستم ایمنی دستگاه عمل کرده و مدار تغذیه اصلی را خاموش می کند .

علت قطع شدن صدای بلندگوی سراند و بلندگوی سنتر

آیا تا کنون به این مشکل برخورده اید که از برخی بلندگوهای سینما خانگی شما صدا پخش نشود؟ بهتر است بگوییم سینمای خانگی پاناسونیک مجهز به سیستم دالبی با امکان پخش صدای ۵.۱ می باشند. چنانچه صدای پخش شده از سینمای خانگی دالبی نباشد بلندگو های سراند و سنتر سینما خاموش شده و هیچ صدایی را پخش نمی کند .

برای رفع این مشکل توصیه می شود از فیلم هایی  با قابلیت صدای دالبی استفاده نمایید . همانطور که می دانید طراحی صدای دالبی یا فرمت دالبی به گونه ای است که صدا به صورت زنده و سه بعدی پخش می شود و به شنونده این احساس را می دهد که در مرکز صدا قرار گرفته است.

به عنوان مثال فرض کنید فیلمی با صدای دالبی را تماشا می کنید و یک قطار از سمت راست به چپ در حرکت است با استفاده از قابلیت دالبی، شدت صدای قطار هم از سمت راست به چپ حرکت می کند یعنی اول گوش راست صدای قطار را می شنود و بعد صدا به گوش چپ نزدیک می شود. این قابلیت به بیننده این حس را منتقل می کند که صدای حرکت قطار را به صورت زنده بشنود .

 

رفع مشکل نداشتن صدای بلندگوهای سراند و سنتر

چنانچه می خواهید در سینمای خانگی خود یک مدیا بدون سیستم صوتی دالبی پلی کنید می توانید با مراجعه به منوی دالبی سینمای خانگی خود و قرار دادن آن روی حالت Move یا موزیک بلندگو های سراند و سنتر خود را فعال نمایید .

 

علت کار نکردن دستگاه وایرلس سینمای خانگی

با توجه به این که مرکز وایرلس سینمای خانگی به صورت دایم روشن قرار دارد به طور معمول ایراد هایی در آن رایج است که در اینجا به توضیح آن ها خواهیم پرداخت . ابتدا برای تشخیص ایراد های وایرلس سینما بهتر است با معنای فنی سبز یا قرمز بودن چراغ وایرلس آشنا شویم.

 

معنای قرمز بودن چراغ وایرلس سینمای خانگی پاناسونیک 

قرمز بودن چراغ وایرلس به معنی قطع بودن ارتباط وایرلس و سینما می باشد .

 

معنای سبز بودن چراغ وایرلس سینمای خانگی پاناسونیک 

به این معنی است که ارتباط بین دستگاه وایرلس و سینمای خانگی پاناسونیک شما قطع شده است.

 

مشکلات متداول دستگاه وایرلس چیست ؟ 

حال به مشکلات دستگاه وایرلس سینمای خانگی می پردازیم.

 

۱.آسیب دیدگی مدار تغذیه و روشن نشدن دستگاه وایرلس

آسیب دیدگی های مدار تغذیه و خاموش شدن دستگاه وایرلس به طور عمومی در اثر طول کارکرد یا نوسان ولتاژ به وجود می آید با توجه به تجربه بیش از ۲۰ سال این مرکز در ارائه خدمات نمایندگی تعمیرات پاناسونیک قطعات معیوب مشخص می شود و با قطعه های سالم و اورجینال موجود در انبار تعویض گردیده و مشکل مرتفع می گردد .

 

۲.خرابی نرم افزار دستگاه وایرلس و در نتیجه سبز بودن چراغ روی دستگاه وایرلس و آماده به کار نشدن آن 

چنانچه به هر دلیلی اعم از نویز های موجود در محیط یا جرقه های ناشی از تخلیه برق ساکن و یا خرابی های تغذیه ، نرم افزار دستگاه وایرلس آسیب ببیند، اسپیکر خاموش باشد و چراغ روی دستگاه وایرلس سبز شود، با توجه به دسترسی های این مرکز به سایت پشتیبانی شرکت پاناسونیک و امکان دانلود نرم افزارهای سینمای خانگی پاناسونیک امکان تعویض این نرم افزارها به راحتی میسر است .

 

۳.خرابی مدار آمپلی فایر دستگاه وایرلس و قطع شدن صدای بلندگو های وایرلس

وقتی ارتباط وایرلس و سینما قطع می شود چراغ وایرلس قرمز می شود . برای رفع این مشکل ابتدا باید از صحیح قرار گرفته شدن کارت وایرلس پشت سینما مطمعن شوید . و پیشنهاد می کنیم حتما یک بار سینمای خانگی و وایرلس را از برق خارج نموده و دوباره به برق متصل نمایید . اگر مشکل برطرف نشد، همکاران ما در نمایندگی مجاز پاناسونیک به سادگی قطعه آسیب دیده در مدارآمپلی فایر سینما را تشخیص داده و مشکل را با کمترین هزینه رفع می کنند .

علت نمایش پیغام No Disk در سینما خانگی پاناسونیک

یکی از مشکلات شایع سیستم های صوتی پاناسونیک ، NO Disk شدن DVD player و سینمای خانگی می باشد .علت نمایش پیام نو دیسک سینمای خانواده ،عدم توانایی کنترل دی وی دی یا برد دی وی دی در خواندن اطلاعات درج شده به روی CD می باشد. این مشکل به صورت عمومی با یکی از دلایل زیر اتفاق می افتد :

دلیل اول: خراب بودن CD یا DVD ( معمولا سی دی یا دی وی دی ها بر اثر استفاده و نگهداری ناصحیح معیوب می شوند. )

دلیل دوم: .خرابی اپتیکال هد (optical head) ، که به صورت عمومی به نام اپتیک شناخته می شود. (البته در سینمای خانگی پاناسونیک خراب شدن اپتیکال هد نادر است و به دنبال توضیح علت خراب شدن اپتیکال هد نیستیم .)

دلیل سوم: خراب شدن مکانیزم DVD : مکانیزم دی وی دی به صورت عمومی از سه قطعه اصلی تشکیل شده است .

 

نمایش پیغام no disc سینمای خانگی پاناسونیک

علت نمایش پیغام No play در سینما خانگی پاناسونیک

در سینمای خانگی پاناسونیک پیام no play وقتی نمایش داده می شود که CD داخل دستگاه قرار داشته باشد و سیستم کنترل دستگاه متوجه وجود سی دی هم باشد اما نتواند سی دی را لود کند و یا به عبارتی بوت دیتا را نتواند لود کند. معمولا زمانی که هد اپتیکال معیوب شود، یا دی وی دی برد دچار مشکل شده باشد، سینمای خانگی پاناسونک پیغام no play را نمایش می دهد. همچنین در صورتی که اپتیکال هد و دی وی دی برد هر دو هم معیوب شده باشند سینمای خانگی no play می شود.

ایراد no play سینما خانگی پاناسونیک

علت باز نشدن درب رام سینمای خانگی

معمولا در سینمای خانگی پاناسونیک وقتی دستگاه از نظر مکانیکی مشکل داشته باشد درب رام دستگاه باز نمی شود. باز نشدن درب رام می تواند مربوط به خرابی موتور لودینگ یا خرابی DVD board  باشد. در دستگاه های سینما، موتور اسلید کار لودینگ مکانیزم را انجام می دهد و درب رام را باز و بسته می کند. در رابطه با خرابی های اسلید موتور می توان به خرابی چرخ دنده های آن یا خرابی خود موتور اشاره کرد .

زمانی که دستگاه هنگ می کند و نمی تواند سی دی را بخواند، با دریافت دستور اجکت از روی ریموت کنترل دستگاه هنوز می خواهد فرمان قبلی را لود کند. برای اطمینان از خرابی می توانید دستگاه را از برق جدا کرده و مجدد به شبکه برق متصل کنید، حال از روی ریموت کنترل کلید اجکت را فشار دهید .

اگر با زدن کلید اجکت  eject درب CD ROM سینما خانگی شما باز نشد ابتدا کنترل کنید که آیا با فشار دادن کلید اجکت صفحه نمایش سینمای خانگی شما پیغام open  را نمایش می دهد یا خیر . اگر دستور open را روی صفحه نمایش دیدید مفهوم آن این است که مدار سیستم کنترل فعالیت خود را درست انجام داده و مکانیزم دستگاه یعنی DVD ROM ایراد دارد.

در غیر این صورت احتمال خرابی درمدار سیستم کنترل دستگاه شما وجود دارد . توصیه می شود که دستگاه  را از برق جدا نمایید و دو مرتبه به برق وصل کنید. این بار به جای زدن کلید power on مستقیما کلید eject را فشار دهید. دستگاه های پاناسونیک در حالت استند بای با زدن کلید eject  روشن شده و به مرحله eject می روند .

 

قطعات مختلف سینمای خانگی

سینمای خانگی دارای دو بخش الکترونیک و مکانیکی می باشد. قطعات الکترونیکی مانند پردازنده، تقویت کننده صدا (برد آمپلی فایر)، پرداز گر صوت و تصویر (دی وی دی برد) ، مدارهای کنترلی و سیستمی (مین برد) و قسمت تغذیه دستگاه که در سینما خانگی پاناسونیک  SMPS نامیده می شود و قطعات مکانیکی از جمله دی وی دی رام (DVD ROM)  می باشند. یکی دیگر از قطعات قابل نصب روی سینماهای خانگی بلوتوث می باشد که به توضیحات کامل آن پرداختیم .

سینمای خانگی پاناسونیک

نصب بلوتوث روی سینمای خانگی توسط نمایندگی رسمی پاناسونیک 

با توجه به پیشرفت تکنولوژی جهانی ، مجموعه تعمیرگاه مجاز پاناسونیک کرج با تامین کردن ماژول بلوتوث با کیفیت مناسب امکان اضافه کردن بلوتوث به دستگاه های صوتی فاقد آن را به دست آورده است. در صورتی که تمایل به نصب بلوتوث روی سینمای خانگی خود دارید می توانید به نمایندگی رسمی پاناسونیک در شهر کرج مراجعه نمایید .

 

نصب بلوتوث در دستگاه های پاناسونیک فقط روی سیستم های صوتی HIFI و سینمای خانگی انجام می شود و حتی ساندبار هایی که خودشان بلوتوث ندارند هم پوشش داده می شود. بلوتوثی که توسط این مجموعه روی سیستم های صوتی وصل می شود بلوتوث های صوتی هستند که به سفارش خودمان وارد شده است و دارای پهنای باند مناسب و پاسخگویی فرکانس خوبی است. معمولا ماژول های بلوتوثی که در بازار وجود دارد و بقیه همکاران هم استفاده می کنند برای جواب دهی تلفن روی خودرو طراحی شده اند و اصلا به طیف فرکانسی کاملی نیاز ندارند و فقط در باند میدرنج که باند تکلم انسان هست خوب کار می کنند و باس و تریپل خیلی خوبی ندارند یعنی فرکانس کم یا زیاد را به خوبی پشتیبانی نمی کنند.

 

لازم به ذکر است سیستم های تصویری صدای خیلی زیادی ندارند و از آنجایی که ماژول بلوتوث هایی که نصب می شوند بلوتوث های صوتی هستند بنابراین روی سیستم های تصویری پیشنهاد نمی شود. 

برای نصب بلوتوث باید بلوتوثی نصب شود که پهنای باند مناسبی داشته باشد تا کیفیت صدای خوبی را برای مصرف کننده ایجاد کند . در تصویر زیر بلوتوث نصب شده روی برد دستگاه را می بینید  .

 

نصب بلوتوث روی سینمای خانگی

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تماس ۰۲۶۳۶۱۱۵ تماس حاصل نمایید و یا دستگاه خود را به نمایندگی مجاز تعمیرات سیستم های صوتی و تصویری پاناسونیک انتقال دهید  . 

 

 

 

 

Call Now Button