لینک کوتاه : http://panasonic-group.com/?p=739

نکاتی درباره استفاده و نگهداری بهینه دستگاه های پاناسونیک

نکاتی درباره استفاده و نگهداری بهینه دستگاه های پاناسونیک که توسط نمایندگی خدمات پاناسونیک البرز خدمتتان ارائه می شود می تواند در جهت افزایش طول عمر دستگاهتان مفید واقع شود. در این مقاله قصد داریم توصیه های لازم جهت جلوگیری از ایجاد آسیب و صدمه به دستگاه را ارائه دهیم.

 

آسیب دیدگی های لوازم خانگی پاناسونیک به صورت کلی به ۳ دسته تقسیم می شوند:

  1.  آسیب دیدگی هایی که بر اثر حوادث به وجود می آیند.
  2.  مشکلاتی که بر اثر استفاده ناصحیح از دستگاه ها به وجود می آیند.
  3.  آسیب دیدگی هایی که بر اثر طول مصرف ایجاد می شوند.

 

آنچه در این مقاله خواهیم آموخت …

  • نکاتی درباره استفاده بهینه و نگهداری از نمایشگرهای LED ، LCD و PDP (پلاسما)
  • نکاتی درباره استفاده بهینه و نگهداری از مایکروفرها (این دسته از محصولات شامل ماکروفرهای اینورتری و انواع ساده ماکروفرها می باشد.)
  • نکاتی درباره استفاده بهینه و نگهداری از سیستم های صوتی خانگی (سینمای خانگی، های فای Hifi، ساندبار، DVD player)

 

 

نکاتی درباره استفاده بهینه و نگهداری از تلویزیون ها 

 

راهنمای استفاده و نگهداری تلویزیون پاناسونیک

 

خرابی تلویزیون بر اثر حوادث : گاهی ممکن است تلویزیون شما بر اثر حوادث پیش بینی نشده دچار آسیب یا خرابی شود. حوادثی که باعث آسیب رسیدن به تلویزیون می شود از جمله رعد و برق یا صاعقه، حوادثی از قبیل نشت مایعات یا آب خوردگی تلویزیون و نوسانات برق می باشند که در این مقاله به توضیح هریک از موارد مذکور می پردازیم. 

 

خرابی تلویزیون بر اثر رعد و برق یا صاعقه

وسایل برقی منزل از جمله نمایشگرهای LED ، LCD و PDP (پلاسما) از بردهای الکترونیکی حساسی تشکیل شده اند که در صورت دریافت ولتاژ بالا مانند ولتاژ رعد و برق آسیب می بینند. در تلویزیون ها ولتاژ بالای رعد و برق معمولا از طریق سیم آنتن یا سیم برق به بردهای الکترونیکی وارد شده و به آنها آسیب میزند. از جمله بردهایی که بیشترین احتمال آسیب بر اثر رعد و برق را دارند ، می توان به مین برد اشاره کرد .همچنین می توان گفت شدت آسیب وارده بستگی به شدت ولتاژ صاعقه دارد .

گه گاه دیده شده که ولتاژ رعد و برق از آنتن تلویزیون وارد دستگاه شده و از پنل خارج می شود در نتیجه موجبات سوختن پنل را فراهم می آورد .

توصیه می شود: برای جلوگیری از آسیب های ناشی از صاعقه و حفظ جان خود توصیه می شود منزل یا محل نصب تلویزیون را به سیستم های رعد گیر (سیستم محافظت از رعد و برق) مجهز نمایید.

 

تاثیر نوسانات برق منطقه روی تلویزیون 

چنانچه منزل شما در منطقه ای قرار گرفته که شاهد نوسانات برق هستید می توانید با استفاده از سیستم محافظ برق این مشکل را کنترل نمایید.

توصیه می شود: از محافظ های برق با اصالت استفاده نمایید .

 

نصب تلویزیون زیر کولرگازی 

در صورتیکه تلویزیون زیر پنل کولر گازی قرار داشته باشد، اگر به هر دلیلی کولر گازی نشت آب داشته باشد احتمال خیس شدن پنل تلویزیون و یا نفوذ آب حاصل از نشت کولر گازی به داخل تلویزیون وجود دارد.

توصیه می شود: از نصب دیواری یا رومیزی تلویزیون در نزدیکی کولر گازی بپرهیزید.

 

نصب تلویزیون نزدیک به پنجره

چنانچه تلویزیون شما کنار پنجره نصب شده باشد احتمال خیس شدن تلویزیون و بردهای الکترونیکی پشت دستگاه بر اثر باران وجود دارد. بارها دیده شده که آب باران از طریق سیم آنتن وارد مین برد تلویزیون شده و باعث آسیب رسیدن به تیونر و مین برد شده است.

توصیه می شود: زمان سیم کشی آنتن و نصب تلویزیون این موضوع را مد نظر قرار داده و هرگز دستگاه را در محیط مرطوب، نزدیک به پنجره یا کولرگازی نصب نکنید.

 

 

خرابی تلویزیون بر اثر استفاده نادرست : گاهی ممکن است تلویزیون بر اثر استفاده یا نگهداری ناصحیح آسیب ببینید که تیم متخصص نمایندگی پاناسونیک در این مقاله به برخی موارد اشاره نموده است .

از جمله مشکلات شایع ای که برای تلویزیون ها پیش می آید شکستگی پنل تلویزیون است .

توصیه می شود: محل نصب تلویزیون را دور از دسترس اطفال انتخاب نمایید و ضربه نزدن به صفحه ی تلویزیون را به کودکان خود آموزش دهید. همچنین می توانید برای جلوگیری از برخورد ضربه به صفحه نمایش تلویزیون، همانطور که در تصویر زیر مشاهده می نمایید از صفحات محافظ پنل استفاده نمایید. این صفحات از جنس PMMA ساخته می شوند و معمولا انواع با کیفیت آنها دارای شفافیت مناسبی هستند و چنانچه درست انتخاب و نصب شوند تا حدود زیادی می توانند جلوی ضربه وارد شده به پنل را بگیرند. 

 

محافظ صفحه نمایش تلویزیون

خرابی تلویزیون بر اثر عدم گردش هوا

با توجه به آلوده بودن هوا و عمل سیرکوله هوا داخل تلویزیون، به کرات دیده شده که گرد و غبار منافذ بالایی قاب پشت دستگاه را گرفته و عمل گردش هوا را داخل دستگاه مختل می کند و عملا با متوقف شدن گردش هوا داخل دستگاه، دمای قسمت داخلی نمایشگر بالا می رود و به بردها آسیب می رساند. گرمای بیش از حد یکی از علت های خرابی بردهای الکترونیکی می باشد که بیشتر روی بردهای اسکن اثر گذار هستند.

توصیه می شود: قاب پشت دستگاه را همیشه تمیز نگه دارید. قسمت بالا و پشت تلویزیون به اصطلاح (back cover) منافذی جهت خروجی هوا وجود دارد که بهتر است همیشه همیشه تمیز نگه دارید.

خرابی مین برد تلویزیون بر اثر استفاده ناصحیح از کابل HDMI یا گیرنده ها

معمولا به دلیل استفاده از دستگاه هایی که خروجی HDMI دارند ، مثل گیرنده های دیجیتال نامناسب ماهواره ها، قطع و وصل کردن کابل HDMI در حالتی که دستگاه روشن و یا حتی خاموش اما به متصل به پریز برق است، شاهد خرابی IC پردازنده HDMI روی مین برد هستیم. 

توصیه می شود: در زمان قطع و وصل کردن کابل HDMI حتما دستگاه را از برق خارج نمایید و بعد از اتصال یا قطع کردن کابل HDMI  مجدد دستگاه به مدار شبکه برق برگردد. در این حالت از آسیب پورت HDMI جلوگیری شده و دستگاه بعد از قطع و وصل شدن این کابل در سلامتی به کار خود ادامه می دهد.

 

حتما تلویزیون را از پریز برق جدا نمایید.

زمانی که تلویزیون را خاموش می کنید،(از طریق کلید پاور روی دستگاه یا ریموت کنترل) قسمت هایی از مین برد و برد پاور در حال کار باقی می ماند که این قسمت از برد پاور مدار استند بای نامیده می شود. و مدار کنترل سیستم مین برد و مدار استندبای در حال کار باقی می مانند تا به محض زدن دکمه پاور دستگاه را روشن کنند.

توصیه می شود: حتما دستگاه را از پریز برق جدا نمایید تا مدار استندبای برد پاور و مدار سیستم کنترل مین برد هم کار نکند و دستگاه کاملا خاموش شود .

 

نحوه پاک کردن صفحه تلویزیون

از آن جایی که عمده مبلغی که برای خرید تلویزیون پرداخت می نمایید مربوط به پنل تلویزیون هست مراقبت از آن هم طبیعتا موضوع حائز اهمیتی می باشد.

 

نحوه پاک کردن صفحه نمایش تلویزیون

 

توصیه می شود: مصرف کننده های گرامی وقتی نیاز دارند صفحه نمایشگر تلویزیون را پاک کنند، به جای اسپری کردن مایع پاک کننده یا آب به صفحه TFT تلویزیون بهتر است مایع پاک کننده روی دستمال تمیز یا پد مخصوص اسپری شود تا باعث نشتی مایع به پنل نشود.

 

علت آسیب رسیدن به بلندگوی تلویزیون

توصیه می شود: افرادی که نیاز دارند دائم صدای تلویزیون را بالا نگه دارند از سیستم سینمای خانگی خود استفاده کنند چون بلند گوی تلویزیون و مدار آمپلی فایر برای اینکه همیشه با صدای بالا کار کنند ساخته نشدند.

برخی از آسیب های وارده به تلویزیون ها ناشی از طول مصرف دستگاه می باشد .

خرابی تلویزیون بر اثر استفاده طول عمر دستگاه: در تلویزیون های پلاسما برای طولانی شدن عمر دستگاه توصیه می شود همیشه کنتراست پایین نگه داشته شود.  هم مصرف برق دستگاه پایین تر می آید و هم از گرم شدن برد جلوگیری می شود. طبیعتا وقتی برد الکتریکی کمتر گرم شود دیرتر خراب می شود. اگر کنتراست دستگاه پایین نگه داشته شود با گذشتن هرچه بیشتر عمر دستگاه برد پاور و برد اسکن کمتر مستهلک شود و طول عمر دستگاه بیشتر می شود.

توصیه می شود: در استفاده از تلویزیون پلاسما کنتراست را حداکثر روی ۷۰ درصد تنظیم نمایید. 

توصیه می شود: در مورد تلویزیون های LED توصیه می شود حتما از ۷۰ درصد نور بکلایت استفاده نمایید. در صورتی که بکلایت با حداکثر توان خود کار نکند می تواند طول عمر بیشتری داشته باشد.

 

نکاتی درباره استفاده بهینه و نگهداری از مایکروفر ها

 

راهنمایی استفاده و نگهداری مایکروفر پاناسونیک

 

خرابی مایکروفرها بر اثر حوادث: بعضی از مشکلاتی که برای مایکروفرها به وجود می آید می تواند بر اثر بروز حوادث پیش بینی نشده از قبیل نوسانات برق، وارد شدن ضربه یا حوادث ناشی از حمل و نقل غیر استاندارد، انفجار مواد غذایی داخل محفظه مایکروفر باشد . در این مقاله ابتدا به تاثیر نوسانات برق روی مایکروفر ها می پردازیم.

از آنجایی که دستگاه های مایکروفر مصرف جریان بالایی دارند استفاده از مدارهای محافظ برق معمولی در مورد این دستگاه ها توصیه نمی شود. ولی مانعی در مورد استفاده از محافظ برق های با توان زیاد وجود ندارد. مانند مدارهای برند سارا ، پالمر و فاراتل و…

ولی به صورت کلی استفاده از مکانیزم های تنظیم و کنترل خودکار ولتاژ (استابلایزر) می تواند از ایجاد نوسان ولتاژ داخل منزل جلوگیری نموده و سلامت دستگاه ها را تامین نمود.

البته قابل ذکر است هیچ گونه قابلیتی برای کنترل نوسان ولتاژ سریع (به اصطلاح نوسان ولتاژ لحظه ای یا نوسان ولتاژ تیک) وجود ندارد. در واقع ابزارهایی که بتوانند نوسانات تیک لحظه ای را کنترل نمایند قیمتی بالاتر از قیمت مجموعه لوازم الکتریکی داخل منزل را دارند و همچنین به صورت مصرف عمومی قابل خریداری نیستند.

توصیه می شود: از محافظ برق معمولی برای مایکروفرها هرگز استفاده نکنید و ترجیحا دستگاه را به برق مستقیم متصل نمایید.

 

ضربه خوردگی مایکروفر 

در صورتی که دستگاه ماکروفر در جابجایی و یا حمل و نقل غیر اصولی آسیب ببیند ورای خسارت مالی بابت آسیب دیدگی، به علت ضربه وارده از حالت شیلد خود خارج می شود و موجب نشت امواج مایکروفر به خارج ا ز بدنه دستگاه می گردد. همچنین این موضوع می تواند آسیب های شدید و خطرناکی را روی سلامت مصرف کننده بوجود بیاورد. 

توصیه می شود: در مواقع حمل و نقل از پک اصلی دستگاه برای بسته بندی آن استفاده نموده و در صورتی که این پک در دسترس  شما نیست مایکروفر را از جدا از سایر لوازم خانه با احتیاط جابجا نمایید.

 

توصیه می شود: به محض اینکه ضربه ای حتی کوچک به دستگاه مایکروفر وارد شد دستگاه را هرگز به شبکه برق متصل ننمایید. و با انتقال دستگاه به مرکز نمایندگی تعمیرات پاناسونیک به صورت رایگان از سلامت دستگاه و نشت اشعه اطمینان حاصل نمایید.

علت جرقه زدن مایکروفر 

توصیه می شود: پایه های فلزی مخصوص پاناسونیک که بدو خرید دستگاه همراه آن بوده است فقط در برنامه های غیر از micro قابل استفاده می باشد . 

 

تسست نشت اشعه مایکروفر

علت نشت اشعه مایکروفر 

توصیه می شود: موقع باز و بسته کردن درب مایکروفر از کوبیدن آن خودداری نمایید زیرا در طولانی مدت المان های داخل درب آسیب می بینند و ممکن است درب به خوبی بسته نشود و در همچنین امکان نشت اشعه مایکروویو به وجود می آید. 

در صورت بروز هرگونه مشکلی از سپردن دستگاه مایکروفر به تعمیرگاه های غیر مجاز و افراد غیر متخصص که دوره محافظت در برابر اشعه برگزار شده توسط سازمان محترم انرژی اتمی را نگذراندند خودداری نمایید. چرا که علاوه بر ورود آسیب بیشتر به دستگاه، دستکاری آن، ممکن است به سلامتی شما آسیب برساند. 

در صورت بروز هرگونه مشکلی برای مایکروفرتان حتما به نمایندگی مجاز و رسمی پاناسونیک مراجعه نمایید. ضمن مراجعه به محل نمایندگی شما می توانید جهت اطمینان خاطر گواهینامه نمایندگی را بررسی نمایید.

علت انفجار غذا در مایکروفر 

از خطرات دیگری که احتمال دارد در پخت و پز با مایکروفرها با آن مواجه شوید خطر ترکیدن تخم مرغ داخل دستگاه است.

توصیه می شود: برای پختن تخم مرغ در مایکروفر، حتما پوست تخم مرغ را سوراخ نمایید تا بخار آب ایجاد شده راهی برای خروج پیدا کند و از ترکیدن تخم مرغ داخل مایکرو و درنتیجه کثیف شدن محفظه داخل مایکروفر جلوگیری نمایید.

 

خرابی مایکروفرها بر اثر استفاده ناصحیح : گاهی  مایکروفرها بر اثر استفاده و نگهداری ناصحیح دچار عیب می شوند .

مایکروفرها معمولا برای دفع حرارت تولید شده حین کارکرد خود به گردش هوای زیادی نیاز دارند. وقتی گردش هوا با قرار گرفتن داخل محفظه غیر استاندارد متوقف می شود موجب افزایش دمای پشت دستگاه شده و به قیمت های الکترونیکی آسیب وارد می کند.

 

شرایط محل نصب مایکروفر 

توصیه می شود: مایکروفر ها را داخل محفظه های بدون فضای کافی برای گردش هوا قرار ندهید.

یکی دیگر از مواردی که به کرات دیده شده و باعث مراجعه مصرف کنندگان مایکروفرها به نمایندگی مرکز تعمیرات پاناسونیک می شود، کثیف شدن پشت دستگاه مایکروفر و در نتیجه عدم گردش هوا می باشد می باشد. زمانی که گردش هوای کافی وجود نداشته باشد به علت گرم شدن قطعات الکترونیکی، به دستگاه آسیب های جدی وارد می شود. 

 

سوختگی ترانس مایکروفر

ترانس ها از سیم های لاکی ساخته شدند و در اثر گرمای زیاد لاک روکش سیم ها می سوزد و باعث سوختگی ترانس می شود.

 

 

حجم مواد غذایی داخل مایکروفر 

در صورتی که حجم خیلی کمی از غذا در مایکروفر ۴۲ لیتری قرار دهید امواج ایجاد شده بیشتر از حجم غذا ی داخل محفظه دستگاه می باشد در این حالت امواج به ناچار به داخل دستگاه باز می گردند و به قسمت های الکترونیکی مایکروفر از جمله مگنترون آسیب وارد می کنند.

توصیه می شود: حجم خیلی کم مواد غذایی را داخل دستگاه قرار ندهید . اگر ناچار بودید برای گرم کردن حجم خیلی کمی از مواد غذایی از ماکروفر استفاده نمایید بهتر است توان دستگاه را کم کنید . 

 

 

تذکر : حتی در صورت بروز هر گونه مورد غیر طبیعی در کارکرد دستگاه ، با مراجعه به مرکز نمایندگی خدمات پاناسونیک، کارشناسان ما دستگاه را در حضور شما باز نموده تمامی قسمت های مختلف آن چک شده  و به تمامی سوالات شما پاسخ داده می شود. پس از رفع ایراد دستگاه به صورت استاندارد اولیه بسته شده و پس از تست نشت اشعه و رفع ایراد تحویل داد می شود.

 

از چه ظروفی برای گرم کردن غذا داخل مایکروفر استفاده کنیم؟

اگر هر نوع هادی خارجی اعم از فلزی یا کربنی (گرافیت) که به بدنه دستگاه متصل نشده باشد، داخل محفظه دستگاه قرار بگیرد امواج مایکروفر تولید شده توسط مگنترونِ دستگاه را با شدت جذب می کنند. و این موضوع باعث ایجاد جرقه (آرک) بین آنتن مگنترون و گیرنده امواج مایکروفر (ظروف فلزی) می گردد. که تداوم این جرقه آسیب شدیدی به مگنترون و بدنه دستگاه، همچنین برد اینورتر وارد می کند.

جسم هادی شامل تمام قطعات فلزی اعم از قطعات کوچک مانند لبه طلاکوب شده یک بشقاب چینی، یا قطعات فلزی بزرگ مانند ظروف بزرگ آشپزخانه با جنس ها آلومینیوم، چدن، روی و حتی سه پایه فلزی مربوط به خود دستگاه باشد. همچنین وجود ذرات غذا بعد از قرار گرفتن در زمان طولانی داخل محفظه سوخته و تبدیل به کربن می شود. با توجه به اینکه در فرکانس مایکرو کربن هادی الکتریکی است، اگر هادی الکتریکی یا جسم فلزی در حالت مایکرو داخل دستگاه قرار گیرد امواج مایکروویو با شدت با جسم فلزی برخورد می کند و باعث بروز جرقه داخل دستگاه می شود که این مساله می تواند باعث آسیب دیدگی آنتن مگنترون دستگاه و در نتیجه از بین رفتن خود مگنترون شود.

توصیه می شود: همواره محفظه مایکروفر از ذرات عذا پاک شود. و هرگز جسم فلزی داخل دستگاه قرار داده نشود.

نحوه تمیز کردن داخل ماکروفر چگونه است؟

گه گاه دیده شده بعضی از مصرف کنندگان گرامی، برای تمیز کردن محفظه داخل دستگاه حجم زیادی از مایعات مانند آب و مواد شوینده را داخل دستگاه ریخته و سعی به تمیز کردن آن دارند . این عمل موجب نشت مایع داخل موتور گرداننده کف دستگاه شده و موجب خرابی آن می شود.

توصیه می شود: جهت حفظ سلامت ظاهری و فنی دستگاه از این کار جلوگیری نمایید . و برای تمیز کردن دستگاه های عادی (فاقد بخارپز) یک ظرف نسبتا بزرگ با ارتفاع کم و حجم آب کم را داخل دستگاه قرار دهید و دستگاه را در برنامه مایکرو با مدت زمان مناسبی استارت نمایید. قبل از تمام شدن آب داخل ظرف و پس از پایان یافتن زمان، دستگاه را از برق جدا نموده و سطح داخلی دستگاه را با یک دستمال معمولی تمیز نمایید. اگر برای بار اول این کار را انجام دادید و محفظه داخلی کاملا تمیز نشد این فرایند را تکرار نمایید. با تمیز کردن دستگاه با روش مناسب سلامت فیزیکی دستگاه و زیبایی آن را می توانید حفظ نمایید.

 

نحوه تمیز کردن توری پشت مایکروفر

توصیه می شود: برای تمیز کردن قسمت توری پشت دستگاه پد پاک کننده  را به مقداری کمی از شوینده رقیق یا آب آغشته نمایید. و از اسپری کردن مایع شوینده یا آب مستقیما به پشت دستگاه اکیدا خودداری نمایید .

توضیحات فوق جهت اطلاع شما مصرف کنندگان گرامی برای نگهداری صحیح و بالا بردن طول عمر دستگاه شماست. لطفا به هیچ وجه خودتان اقدام به باز کردن دستگاه مایکروفر نکنید. و اگر سوال ذهن شما را درگیر می کند می توانید با شماره ۰۲۶۳۶۱۱۵ تماس حاصل نموده و پاسخ سوال خود را دریافت نمایید.

 

خرابی مایکروفرها بر اثر طول عمر دستگاه: لوازم الکترونیکی منزل از جمله مایکروفرها بر اثر گذشت زمان و طول مصرف مستهلک می شوند.

توصیه می شود: برای بالا بردن عمر مایکروفر ها بهتر است دستگاه را با بار کم لود نکنید. یعنی مواد  غذایی در حجم کوچک را داخل مایکروفر قرار ندهید و در شرایطی که مجبور به این کار هستید بهتر است توان خروجی دستگاه را تا حد ممکن کاهش دهید.

 

نکاتی درباره استفاده بهینه و نگهداری از سیستم های صوتی 

 

راهنمای استفاده و نگهداری سینمای خانگی پاناسونیک

 

خرابی سینمای خانگی بر اثر حوادث: گاهی ممکن است سینمای خانگی بر اثر حوادث غیر طبیعی مانند نوسانات برق شهر یا صاعقه دچار آسیب شود. از آنجایی که سینمای خانگی شامل گیرنده رادیویی و ورودی آنتن خارجی اکسترنال هستند، اگر سینمای خانگی را به این سیستم ها مجهز کرده اید بهتر است حتما ساختمان  رعدگیر داشته باشد. بردهای الکترونیکی لوازم صوتی و تصویری و سایر وسایل برقی منزل در صورت دریافت ولتاژ بالا مانند ولتاژ رعد و برق دچار آسیب می شوند. در ابتدای همین مقاله در درباره رعد گیر توضیحات کامل خدمتتان ارائه شده است .

 

توصیه می شود: برای جلوگیری از آسیب های ناشی از صاعقه حتما خود ساختمان را به سیستم های محافظت از رعد و برق مجهز نمایید.

خرابی سینمای خانگی بر اثر استفاده و نگهداری ناصحیح: افزایش یا کاهش طول سیم ها موجب بهم خوردن تطبیق امپدانس ورودی و خروجی سیستم صوتی سینما خواهد شد. و قسمت آمپلی فایر سیستم صوتی دچار عیب شده و سطح کیفی صدای دستگاه را پایین می آورد.

توصیه می شود: از تغییرات طول سیم سینمای خانگی یا لوازم صوتی خودداری نمایید.

 

 

ساختار سینمای خانگی پاناسونیک به گونه ای است که هر کانال از سیستم صوتی برای قدرت مناسب بلندگو های همان قسمت طراحی شده شده است و اضافه کردن بلندگوها آن را از حالت استاندارد خارج می کند.

توصیه می شود: از اضافه کردن بلندگوها به صورت غیر صحیح به سیستم های صوتی خودداری نمایید.

 

معمولا سینمای خانگی برای استفاده عادی و تقویت نسبی صدای تلویزیون طراحی شدند. در صورتی که مداوم با صدای بالا و روی حداکثر ولوم استفاده نمایید بلندگوها دچار آسیب می شوند.

توصیه می شود: از سینمای خانگی در کاربردهای خاص که نیاز به میزان صدای بالاتری دارند برای مدت طولانی استفاده نشود. و برای داشتن خروجی صدای بلند تر حتما از سری های مکس سینمای خانگی پاناسونیک استفاده نمایید .

خرابی سینمای خانگی بر اثر طول عمر دستگاه : بهتر است بدانید زمانی که برای مدت طولانی قصد استفاده از سیستم های صوتی پاناسونیک مانند سینمای خانگی home theater ، دی وی دی پلیر ها  DVD player ، ضبط خانگی Hifi را ندارید اگر فقط از روی دکمه پاور ریموت کنترل دستگاه را خاموش نمایید در قسمت مدار تغذیه پاور دستگاه همچنان ولتاژ جریان دارد.

توصیه می شود: زمانی که برای مدت طولانی قصد استفاده از دستگاه را ندارید حتما از پریز برق جدا نمایید .

از آنجایی که سیستم های صوتی دستگاه های گران قیمتی هستند، از سپردن آنها به افزاد غیر متخصص برای تعمیر جلوگیری نموده و حتما به نمایندگی تعمیرات سینمای خانگی پاناسونیک مراجعه نمایید .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Call Now Button