لینک کوتاه : http://panasonic-group.com/?p=4285

نمایندگی تعمیرات ماکروفر پاناسونیک کرج

نمایندگی تعمیرات ماکروفر پاناسونیک کرج با داشتن تیم مجرب و حرفه ای امکان تعمیرات انواع ماکروفر یا مایکروویو پاناسونیک را برای شما مشتریان گرامی فراهم آورده است .

نمایندگی تعمیرات ماکروفر پاناسونیک کرج

با توجه به ارزش بالای سلامتی انسان و امکان آسیب دیدگی شدید بدن انسان درصورت پرتوگیری از مایکروویو و از آن جایی که در طراحی بدنه مایکروویو یا ماکروفر از اصول خاصی جهت جلوگیری از نشت اشعه استفاده شده است ، بدون رعایت کردن این اصول در مواقع باز و بسته نمودن دستگاه ماکروفر امکان نشتی امواج وجود دارد و همچنین در قسمت مکانیزم درب دستگاه از دیتکتور های مخصوصی (میکروسوئیچ) استفاده شده است که در صورتی که درب دستگاه بازمانده باشد یا کالیبراسیون آن با اشکال مواجه شود از استارت کردن دستگاه مایکروویو جلوگیری می کند و از آن جایی که مصرف کننده عادی علم و اطلاعاتی نسبت به این موارد ندارد در صورت مشاهده هرگونه مشکل بهترین حالت خودداری از بازکردن دستگاه و مشورت و مراجعه به تعمیرگاه مجاز سرویس و تعمیرات مایکروفر پاناسونیک می باشد.

نمایندگی تعمیرات مایکروفر پاناسونیک کرج

 

ایرادهای متداول مایکروفرهای پاناسونیک

گرم نکردن دستگاه ، خاموش شدن دستگاه پس از چند ثانیه ، ارور H97 ، ارور H98 ، صدای جرقه شدید ، قطع شدن فیوز برق به محض زدن کلید استارت ، نچرخیدن سینی کف مایکروفر می باشد که شرح کامل هر یک از موارد فوق در بخش سوالات متداول سایت به طور کامل خدمتتان ارائه شده است . آسیب دیدگی مگنترون متداول ترین و با اهمیت ترین آسیب دیدگی می باشد . که عمدتا ناشی از گرمایش بیش از حد، جرقه زدن (قرارگرفتن هادی خارجی داخل دستگاه) و طول مصرف آن می باشد .

 

 

خرابی های مایکروفر پاناسونیک

  • مایکروفر پاناسونیک روشن نمی‌شود.
  • دکمه‌ های مایکروفردرست کار نمیکنند.
  • مایکروفر دود مییکند.
  • گریل مایکروفر پاناسونیک کار نمی‌کند.
  • ماکروفر پاناسونیک حین کار خاموش می شود.
  • سینی ماکروفر نمی‌چرخد.
  • مایکروفر خوب گرم نمی‌کند.
  • مایکروفر پاناسونیک صدای جرقه می دهد. 

علت گرم نکردن ماکروفر پاناسونیک

تعمیرگاهمجاز و رسمی ماکروفر پاناسونیک

آیا برای شما هم پیش آمده که مواد غذایی را داخل ماکروفر قرار داده و روی برنامه منتخب تنظیم کنید و کلید start را فشار دهید اما بعد از گذشتن زمان مورد نظر متوجه شوید غذا همچنان سرد است. آیا کنون به دنبال یافتن توضیح فنی برای علت گرم نکردن ماکروفر پاناسونیک بوده اید؟

در اینجا قصد داریم به توضیح در مورد ( علت گرم نکردن مایکروفر ) با یک مثال ساده بپردازیم . با ما همراه باشید…

در صورتی که ماکروفر شما گرم نمی کند باید بگوییم متاسفانه در یکی از قطعات دستگاه مشکلی پیش آمده و دستگاه را از عملکرد صحیح خود باز می دارد . ما قصد داریم به شما کمک کنیم تا مشکل را شناسایی نمایید و از صرف هزینه اضافه که با نام نمایندگی تعمیرات ماکروفر پاناسونیک کار می کنند خودداری نمایید .

برای دانستن علت این که ماکروفر چرا گرم نمی کند ابتدا بهتر است که مایکروفر پاناسونیک چطور کار می کند ؟

 

نحوه کار کردن ماکروفر پاناسونیک 

به طور کلی ماکروفر ها از سه قسمت اصلی برای گرم کردن غذا کمک می گیرند .

مگنترون به عنوان فوروارد این مجموعه عمل می کند . و با تولید اشعه مایکروویو مواد غذایی را گرم می کند. اما این فوروارد برای گل زدن نیاز به دیگر افراد تیم دارد . طبیعتا هم می دانید یک فوروارد برای گل زدن از هافبک های تیم پاس می گیرد . هافبک های تیم ماکروفر های غیر اینورتری ترانسِ های ولتاژ ،خازن های ولتاژ ، و استاک دیود و دیاک کنترل بالا رفتن ولتاژ می باشد .اما در ماکروفر های اینورتری تعداد افراد فوروارد از هافبک آن قدری بیشتر است که نمی توان از هر کدام نام برد اما مجموعه آن اینورتر نامیده می شود .

خط هافبک که در مدل اینورتری و ترانس در مورد آن صحبت کردیم مسئول تغذیه فوروارد برای گل زنی هستند . (در این مقاله منظور از گل زنی و هدف ، گرم کردن مواد غذایی در ماکروفر می باشد) . ولی خود این خط از خط دیگری حمایت می گیرد که قطعات تشکیل دهنده این خط ، خطِ دفاع نامیده می شود .

خط دفاع در ماکروفرها، مدارهای کنترل کننده مانند تست امواج مایکروویو ، مدار جلوگیری از مصرف جریان اضافه و دیگر مدارهای کنترلی دستگاه می باشد که روی عملکرد صحیح مگنترون ، اینورتر در مدل های اینورتری ، و مگنترون و خازن ، ترانس دایود های ولتاژ در مدل های غیر اینورتری که روی عملکرد صحیح مدارهای کنترلی نظارت دارند. دروازه بان این سیستم که روی تمام عملکرد ها نظارت یا اصلاح می نمایند مدار سیستم کنترل یا برد سیستم ماکروفر نامیده می شوند .

 

چرا ماکروفر پاناسونیک گرم نمی کند؟

باید بدانید قسمت فوروارد دچار آسیب دیدگی شده که نمی تواند گل بزند (غذا را گرم کند). یا هافبک نمی تواند به فوروارد توپ رسانی کند. به عبارت دیگر یعنی اینورتر، یا ترانسِ های ولتاژ آسیب دیده و مگنترون را نمی تواند تغذیه کند و فوروارد یا هافبک به خوبی نمی تواند عمل کند. و مدارهای کنترلی جلوی آن را می گیرند. یعنی امواج ماکروفر از طول موج خود خارج شده و نشتی امواج مایکروویو به وجود آمده که اجازه ادامه عملکرد دستگاه را نمی دهد.

در حالت دوم می توان گفت احتمالا مصرف جریان اضافه پیش آمده است که به صورت اتوماتیک دروازه بان (سیستم کنترل ماکروفر) با تشخیص مصرف جریان اضافه در تیم از ادامه فعالیت ها جلوگیری می کند. تمامی این اتفاقات می تواند در نهایت در نظر شما با گرم نشدن یا خاموش شدن دستگاه ماکروفرتان دیده شود. در این مقاله سعی کردیم این مشکل را به صورت طنز با یک مثال ساده برای شما توضیح بدهیم. تا تلخی پرداخت هزینه تعمیر دستگاهتان برای شما شیرین تر شود.

 

نمایندگی مجاز تعمیرات ماکروفر پاناسونیک در البرز

 

از آنجایی که تمام شرکت ها (کمپانی ها) به اتفاق بر این نظر هستند که مصرف کننده به هیچ وجه نباید دستگاه ماکروفر را باز کند به شما توصیه می شود برای تعمیر دستگاه هرگز شخصا وارد عمل نشوید. در صورت انجام این کار در بهترین شرایط، ریسک بالاتر بودن هزینه تعمیر دستگاه را به خود تحمیل کرده اید. در صورت کارکرد غیر طبیعی ماکروفر حتما جهت عیب یابی و استعلام هزینه تعمیرات دستگاه به نمایندگی تعمیرات مایکروفر پاناسونیک کرج مراجعه نمایید یا با مشاورین فنی پاناسونیک گروپ تماس حاصل نمایید.

 

 

علت خراب شدن مگنترون یا اور هیت شدن مگنترون (over heat)

ماکروفر دستگاهی است که نزدیک ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ وات انرژی مصرف می کند و لامپ مگنترون بزرگترین مصرف کننده این انرژی است . طبیعتا تبدیل انرژی الکتریکی به امواج مایکرویو، تلفات گرمایی هم دارد. این تلفات باعث داغ شدن مگنترون ماکروفر می شود. از آن جایی که داخل مگنترون یک سری پره آلومینیومی وجود دارد، با گرم شدن مگنترون ، فن دستگاه با دمیدن باد داخل این پره ها مگنترون را خنک می کند.

وقتی دستگاه داخل باکس و محفظه قرار می گیرد و گردش هوا محدود می شود و دستگاه نمی تواند تنفس درستی انجام دهد و مکنده جلوی فن هوای گرم را می کشد و به داخل مگنترون هدایت می کند. به مرور دمای مگنترون بالا می رود. و باعث سوختن آن می شود و به اصطلاح فنی گفته می شود مگنترون اورهیت شده به طور کلی مگنترون با گردش هوا خنک می شود و وقتی هوا در یک فضای بسته بچرخد ، گرم شده و عملا نمی تواند مگنترون را خنک کند.

در اثر گرم شدن مگنترون معمولا قطعات داخلی آن می شکند.

شکستن مگنترون مایکروفر بر اثر گرما

ترانس مایکروفر چیست ؟

ترانس مایکروفر های پاناسونیک به دو دسته HVT و  LVT تقسیم می شوند.

ترانس ولتاژ بالا HVT (های ولتاژ) مایکروفر پاناسونیک

ماکروفرهای اینورتری پاناسونیک معمولا اینورتری دارند که ترانسِ های ولتاژ (HVT) داخل آن قرار دارد و این ترانس سبک و کوچک می باشد.

علت خرابی ترانس HVT  در مدل های غیر اینورتری:

نوسان برق ،خرابی خازن یا دیود سری و موازی شده در مدار ترانس، در صورتی که مگنترون اتصال باشد می تواند باعث خرابی ترانس شود .

 

خرابی ترانس مایکروفر اینورتری

 

ماکروفرهای غیر اینورتری پاناسونیک معمولا ترانس بزرگ و سنگینی دارند که جایگزین مجموعه اینورتر می باشد. و گه گاه دیده شده این ترانس از داخل جرقه می زند.

ترانس ولتاژ پایین LVT مایکروفر پاناسونیک

ترانس های ولتاژ پایین برای تغذیه مدارهای سیستمی مایکروفر ها استفاده می شود . و علت خرابی آنها به طور معمول نوسان ولتاژ ورودی (برق شهر ) می تواند باشد .

 

انواع مگنترون در مایکروفرهای پاناسونیک :

  • مایکروفر های اینورتری دارای مگنترون های با توان بالاتر و سرعت بیشتری هستند.
  • مایکروفر های غیر اینورتری دارای مگنترون های با توان کمتر و سرعت پایین تری هستند.

علت خرابی مگنترون در مایکروفر ها : 

مگنترون ها معمولا بر اثر طول کارکرد و یا استفاده غیر صحیح از دستگاه و همچنین دستکاری دستگاه توسط افراد غیر متخصص معیوب می شوند. تعمیر ماکروفر را حتما به تعمیرکار ماکروفر پاناسونیک بسپارید.

نشانه های خرابی مگنترون مایکروفر پاناسونیک :

در مدل مایکروفر های اینورتری در صورت خراب شدن مگنترون، مایکروفر بعد از چند ثانیه به صورت اتوماتیک خاموش می شود و از کار می افتد.

در مدل مایکروفر های غیر اینورتری: در صورت خرابی مگنترون دستگاه خاموش نمی شود اما با قرار دادن غذا داخل دستگاه متوجه خواهید شد که مایکروفر غذا را گرم نمی کند. از آن جایی که تعمیرات مایکروفر و تعویض مگنترون نیاز به تخصص دارد برای جلوگیری از آسیب بیشتر به دستگاه و حفظ سلامتی خود و جلوگیری از نشت اشعه از دستگاه در صورت بروز مشکل حتما سریعا دستگاه را به مرکز نمایندگی تعمیر ماکروفر پاناسونیک انتقال دهید.

 

Call Now Button