لینک کوتاه : http://panasonic-group.com/?p=2191
تلویزیون پلاسمای سری 20 پاناسونیک

علت روشن نشدن تلویزیون های پلاسمای سری 20 پاناسونیک

در تلویزیون های سری ۲۰ دو اتفاق جدید برای بازار پاناسونیک ایجاد شد. مورد اول اینکه تلویزیون در سایز ۴۶ هم به تولیدات اضافه شد مثل  .TH-P46X20 , TH-P46U20 و مورد دوم اینکه اولین باری بود که پلاسماهای ۳D به بازار عرضه شد مثل TH-P42GT20 , TH-P50VT20. در اصل حرف T بعد از حرف V که ردیف تولیدی دستگاه است در مدل پلاسمای پاناسونیک، نشانگر ۳D بودن دستگاه است.

تلویزیون های پلاسمای سری ۲۰ به ترتیب در مدل های زیر ارائه شدند.

TH-P42A20 , TH-P42X20 , TH-P42GT20

TH-P46X20 , TH-P46U20

TH-P50X20 , TH-P50U20 , TH-P50D20 , TH-P50VT20

TH-P54S20 , TH-P54U20 , TH-P54V20

TH-P65S20 , TH-P P65VT20

علت ۱ بار چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون پلاسمای سری ۲۰ پاناسونیک 

در پلاسما های سری ۲۰ ایراد ۱ چشمک متداول نیست و دیده نشده است .


ارور ۲ چشمک چراغ پاور در تلویزیون پلاسمای سری ۲۰ پاناسونیک

در پلاسما های سری ۲۰  ایراد ۲ چشمک دیده نشده است.


ارور ۳ یا ایراد ۳ بار چشمک زدن چراغ استندبای در تلویزیون پلاسمای سری ۲۰ پاناسونیک 

از آنجایی که نسل پردازنده های سری ۲۰ متفاوت شد در این مدل ها دیگر شاهد ارور ۳ چشمک نبودیم.


ارور ۴ یا ایراد ۴ بار چشمک زدن چراغ استندبای در تلویزیون پلاسمای سری ۲۰ پاناسونیک

اولین ارور شایع در این مدل ها ارور ۴ چشمک است که ناشی از سوختگی و خرابی هم زمان برد های اسکن می باشد. ارور ۴ چشمک با نمایش ۴ چشمک چراغ پاور تلویزیون پاناسونیک شما نمایان می شود. با تعمیر تلویزیون پاناسونیک یا تعویض بردهای اسکن مشکل برطرف می شود. توصیه می شود برای جلوگیری از وقوع این مشکل بهتر است کنتراست دستگاه همیشه پایین نگه داشته شود.


ارور ۶ یا ایراد ۶ بار چشمک زدن چراغ استندبای در تلویزیون پلاسمای سری ۲۰ پاناسونیک

وقتی چراغ پاور تلویزیون پلاسمای سری ۲۰ پاناسونیک  ۶ بار چشمک می زند یعنی دچار متداول ترین ارور خود یا همان ارور ۶ چشمک شده است که با تعمیر یا تعویض SC BOARD رفع می شود. در موارد زیادی دیده شده که دستگاه به شرایطی رسیده که تعمیر آن مقرون به صرفه نیست و ارزش تعمیر ندارد و مشتری متحمل هزینه سنگینی برای خرید یک دستگاه جدید می شود.


ارور ۷ یا ایراد ۷ بار چشمک زدن چراغ استندبای در تلویزیون پلاسمای سری ۲۰ پاناسونیک

در این مدل ارور ۷ یا ۷ چشمک شدن چراغ پاور تلویزیون متداول نیست و به وفور دیده شده تکنسین های غیر متخصص سعی دارند SC BOARD دستگاه را تعمیر کرده و آن را روی تلویزیون تست کنند که باعث می شود برد های بافر دستگاه هم آسیب ببیند و دستگاه ارور ۶ و ۷ را با هم نمایش خواهد داد.


ارور ۸ یا ایراد ۸ بار چشمک زدن چراغ استندبای در تلویزیون پلاسمای سری ۲۰ پاناسونیک

همان طور که در مدل های قبل هم درباره ۸ چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون توضیح داده شد ارور ۸ مربوط به خرابی برد های اسکن تلویزیون می باشد و گاهی دیده شده که مین برد آسیب دیده و علاوه بر خرابی SS BOARD شاهد خرابی  MAIN BOARD هم هستیم که با تعمیر برد اسکن یا برد مین ایراد رفع می شود.


ارور ۱۰ یا ایراد ۱۰ بار چشمک زدن چراغ استندبای در تلویزیون پلاسمای سری ۲۰ پاناسونیک

در تلویزیون ها TH-P46U20 یا TH-P50U20 با خرابی برد اسکن دستگاه ارور ۱۰ می شود که مربوط به برد پاور هست  .


ارور ۱۲ یا ایراد ۱۲ بار چشمک زدن چراغ استند بای در تلویزیون پلاسمای سری ۲۰ پاناسونیک

عبور جریان اضافه مدار تغذیه کننده آمپلی فایر روی برد پاور است . تقویت صدا یا همان آمپلی فایر روی مین برد قرار دارد و قسمت دیگری با عنوان تغذیه مدار آمپلی فایر داریم که انرژی مدار آمپلی فایر را تامین می کند که روی برد پاور قرار دارد. زمانی که آمپلی فایر آسیب ببیند مثلا بر اثر کارکرد در زمان طولانی با حداکثر ولوم ، از مدار تامین کننده انرژی خود در برد پاور (مدار تغذیه ) جریان اضافه تری می خواهد و کنترلر محافظ جریان افزایش جریان مصرفی را سنس می کند و به قسمت کنترل ارورهای دستگاه در مین برد اعلام می کند و ما شاهد ارور ۱۲ می شویم.

گاهی پیش می آید که آمپلی فایر سالم باشد  و سیم پیچی بسوزد  در نتیجه بلند گو ها آسیب می بیند و اهم کمتر شود (امپدانس ورودی) و جریان مصرفی که از طریق آمپلی فایر تامین می شود بیشتر شود . پس دوباره از تغذیه جریان اضافه تری می خواهد که به مرکز کنترل اعلام می شود و تلویزیون ۱۲ چشمک شده و خاموش می شود .

حالت دیگری که هست ناشی از آسیب برد پاور می باشد که نتواند جریان مصرفی را تامین کند . و مبنا را بر این قرار می دهد که آمپلی فایر جریان بیشتری را مصرف می کند که مجدد به مرکز کنترل اعلام شده و ارور ۱۲ می شود .

مثل بقیه سری پلاسما ها ارور برد آمپلی فایر است یعنی مربوط به مدار آمپلی فایر و بلندگوهاست که ناشی از تغذیه مدار آمپلی فایر که روی برد پاور قرار دارد، خود مدار آمپلی فایر که روی مین برد قرار دارد و خود بلندگو ها می تواند باشد. در صورت خرابی بلندگو ها طبیعتا باید بلندگو ها تعویض شود. در صورت خرابی آمپلی فایر روی برد مین، تعویض مین یا تعمیر مدار آمپلی فایر انجام می گیرد. در صورت خرابی روی پاور تعمیر مدار پاور یا تعویض مدار پاور انجام می شود.

توصیه می کنیم افرادی که شنوایی ضعیف تری دارند و نیاز دارند دائم صدای تلویزیون را بالا نگه دارند از سیستم سینمای خانگی خود استفاده کنند چون بلند گوی تلویزیون و مدار آمپلی فایر برای اینکه همیشه با صدای بالا کار کنند ساخته نشدند. برای رفع تمام این ایرادات می توانید با نمایندگی تعمیر تلویزیون پاناسونیک تماس حاصل نمایید.

Call Now Button