لینک کوتاه : http://panasonic-group.com/?p=2183

علت روشن نشدن و خرابی شایع در تلویزیون های پلاسمای سری 8 پاناسونیک

در این مطلب با خرابی شایع در تلویزیون های پلاسمای سری ۸ پاناسونیک آشنا خواهید شد.

پلاسما های سری ۸ پاناسونیک در کلاس V و مدل های  PV8, PV80, PV800, PV850 به بازار عرضه شدند .

 

TH-42PV8 , TH-42PV80 , TH-42PV800

TH-50PV80 , TH-50PV800 , TH-50PY850

TH-58PV800 , TH-58PY850

TH-65PY800 , TH-42PY850

مشکل خاموشی کامل در تلویزیون پلاسمای سری ۸ پاناسونیک  :

تلویزیون خاموش کامل است بدین معنی است که نه تنها تلویزیون پاناسونیک  تصویر ندارد بلکه چراغ پاور هم روشن نمی شود. که این ایراد در صورت خرابی P BOARD  (برد تغذیه پاور) یا مین برد می باشد.

خرابی P BOARD  در اثر کارکرد طولانی مدت یا نوسانات برق به وجود می آید . و خرابی مین برد معمولا بخاطر خرابی IC  پردازنده اصلی تلویزیون است که این ایراد به صورت شایع از ناشی از پورت  HDMI حاصل می شود. توصیه می شود در صورتی که به دستگاه نیاز ندارید تلویزیون را از برق جدا نمایید.


ارور ۲ یا ایراد ۲ بار چشمک زدن چراغ استند بای در تلویزیون پلاسمای سری ۸ پاناسونیک :

در این حالت تلویزیون تصویر ندارد اما چراغ استند بای روشن شده و بعد از ۲ بار چشمک چند ثانیه مکث کرده و مجدد با همان الگوریتم چشمک می زند.

در صورتی که پردازنده های برد پاور اندازه ولتاژ را درست تشخیص ندهند ارور ۲  یا همان ۲ بار چشمک چراغ پاور را مشاهده می کنید که معمولا خرابی مربوط به برد پاور یا همان P BOARD است که در اثر طول زمان کارکرد ایجاد می شود . توصیه می شود در صورتی که به دستگاه نیاز ندارید دستگاه را خاموش کرده و از برق جدا نمایید. لازم به ذکر است ایراد با تعمیر یا تعویض P BOARD برطرف می گردد.


ارور ۷ یا ایراد ۷ بار چشمک زدن چراغ استند بای در تلویزیون پلاسمای سری ۸ پاناسونیک :

این ارور ناشی از خطای اسکن پنل دستگاه (panel sos) می باشد که در دو حالت اتفاق می افتد. یا برد های اسکن دستگاه به مشکل خورده و یا PDP پنل (Plasma Display Panel) معیوب شده و یا در حالت دوم باید پنل تلویزیون تعویض شود. به هر حال ۷ بار چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون پاناسونیک حکایت از عیب پنل دارد .در صورت بروز مشکل می توانید با نمایندگی خدمات پس از فروش تلویزیون پاناسونیک در کرج تماس حاصل نمایید  .


ارور ۶ یا ایراد ۶ بار چشمک زدن چراغ استند بای در تلویزیون پلاسمای سری ۸ پاناسونیک :

خرابی برد های اسکن تلویزیون عموما با نمایش ۶ بار چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون خود را نمایش می دهد . علت خرابی بالا بودن کنتراست تصویر تلویزیون می باشد به عبارتی بهتر است شدت کنتراست در منوی تلویزیون تنظیم شود . با تعمیر برد های اسکن تلویزیون توسط نمایندگی مشکل مرتفع می گردد.

توصیه می شود کنتراست دستگاه پایین تر نگه داشته شود تا با مستهلک شدن تلویزیون از این خرابی جلوگیری شود. برای اطلاعات بیشتر می توانید به قسمت خدمات ، استفاده بهینه و نگهداری دستگاه جهت افزایش طول عمر آن ، مراجعه نمایید  .


ارور ۷ یا ایراد ۷ بار چشمک زدن چراغ استند بای در تلویزیون پلاسمای سری ۸ پاناسونیک :

ارور ۷ هم مانند ارور ۶ می تواند از خرابی برد اسکن تلویزیون پلاسمای پاناسونیک سری  ۸ باشد  .


ارور ۱۰ یا ایراد ۱۰ بار چشمک زدن چراغ استند بای در تلویزیون پلاسمای سری ۸ پاناسونیک :

در صورتی که چراغ استند بای تلوزیون شما ۱۰بار چشمک متوالی بزند نمایانگر خرابی P BOARD یا همان برد پاور می باشد که خرابی برد پاور ناشی از خرابی خود برد پاور یا اتصال یکی از برد های اسکن دستگاه می باشد که با تعمیر هر یک از برد های مذکور ایراد رفع می شود. در اینجا هم توصیه می شود دستگاه پایین نگه داشته شود تا با گذشتن هرچه بیشتر عمر دستگاه برد پاور و برد اسکن کمتر مستهلک شود.


ارور ۱۲ یا ایراد ۱۲ بار چشمک زدن چراغ استند بای در تلویزیون پلاسمای سری ۸ پاناسونیک :

در اثر کار کردن دستگاه با صدای زیاد، یا دستکاری مین برد تلویزیون پاناسونیک توسط افراد متفرقه قسمت آمپلی فایر مین برد آسیب می بیند در این حالت چراغ پاور تلویزیون پاناسونیک شما ۱۲ بار چشمک متوالی می زند و بعد از چند ثانیه مکث این سیکل تکرار می شود که با تعمیر مین برد ایراد مرتفع می گردد. ارور ۱۲ مربوط به مدار آمپلی فایر و بلندگو هاست که ناشی از تغذیه مدار آمپلی فایر که روی برد پاور قرار دارد، خود مدار آمپلی فایر که روی مین برد قرار دارد و خود بلندگو ها می تواند باشد. در صورت خرابی بلندگو ها طبیعتا باید بلندگو ها تعویض شود. در صورت خرابی آمپلی فایر روی برد مین، تعویض مین یا تعمیر مدار آمپلی فایر انجام می گیرد . در صورت خرابی روی پاور تعمیر مدار پاور یا تعویض مدار پاور انجام می شود.


ارور ۱۴ یا ایراد ۱۴ بار چشمک زدن چراغ استند بای در تلویزیون پلاسمای سری ۸ پاناسونیک :

وقتی چراغ پاور تلویزیون ۱۴ بار چشمک می زند ، به صورت معمول خرابی پروسسور  HDMI می باشد. یعنی IC پردازنده HDMI  روی مین برد تلویزیون معیوب شده که ایراد بزرگی است و معمولا به دلیل استفاده از دستگاه هایی که خروجی HDMI  دارند ایجاد می شود. مثل گیرنده های دیجیتال نامناسب ماهواره ها، قطع و وصل کردن کابل HDMI در حالتی که دستگاه روشن و یا حتی خاموش اما به متصل به پریز برق است. توصیه می شود در زمان استفاده از کابل HDMI حتما دستگاه از برق خارج شود و بعد از اتصال یا قطع کردن کابل HDMI  مجدد دستگاه به مدار برگردد.

در این حالت از آسیب پورت HDMI جلوگیری شده و تلویزیون بعد از قطع و وصل شدن این کابل در سلامتی به کار خود ادامه می دهد.

برای خرابی پورت HDMI پردازنده آن روی مین برد تعویض می شود و در مدل هایی که این امکان روی آن ها نباشد با تعویض مین برد ایراد رفع می شود.

Call Now Button