لینک کوتاه : http://panasonic-group.com/?p=2187
علت روشن نشدن تلویزیون پلاسما سری 6 پاناسونیک

علت روشن نشدن تلویزیون های پلاسمای سری 6 پاناسونیک

در این مطلب به بررسی علت روشن نشدن تلویزیون های پلاسمای سری ۶ پاناسونیک می پردازیم.پلاسماهای سری ۶ در کلاس های A و  V به بازار عرضه شد .

TH-42PA60

TH-42PV600 , TH-50PV600 , TH-65PV600

 

ایراد روشن نشدن تلویزیون پلاسمای سری  ۶ پاناسونیک  :

ایراد شایع در تلویزیون های پلاسمای سری ۶ به اصطلاح سخت روشن شدن دستگاه است. یعنی هر بار موقع روشن کردن تلویزیون باید چند بار خاموش و روشن شود. این ایراد با گذشت زمان بیشتر شده تا جایی که دیگر تلویزیون روشن نمی شود و چشمک قرمز می زند. این ایراد بیانگر خراب شدن پروسسوری روی DG BOARD  می باشد. بعضی از همکاران که دارای تجربه و مهارت کافی  در امر تعمیرات نیستند برد را گرم می کنند اما با گرم کردن برد فقط برای چند روز ایراد رفع شده و مجدد به همان شکل بروز پیدا می کند. توصیه می شود اگر صرفا مشکل همین بود و دستگاه ایراد دیگری نداشت این پردازنده تعویض شود تا دستگاه به چرخه مصرف باز گردد.


ایراد نداشتن تصویر در حالت HDMI در تلویزیون پلاسمای سری ۶ پاناسونیک :

در صورتی که DG BOARD پلاسمای سری ۶ مشکل داشته باشد در حالت HDMI تصویر نخواهید داشت که با تعویض این پروسسور روی دی جی برد مشکل رفع خواهد شد.


ارور ۷ یا ایراد ۷ بار چشمک زدن چراغ استند بای در تلویزیون پلاسمای سری  ۶ پاناسونیک :

تلویزیون پلاسمای سری ۶ متاثر از خرابی پنل و یا SD BOARD ارور ۷ را نمایش می دهد و با ۶ چشمک شدن چراغ پاور اعلام خرابی می کنند  . خرابی پنل در پلاسمای سری ۶ به ندرت دیده می شود و احتمال معیوب بودن SD BOARD بیشتر است که در برند های دیگر با عنوان برد Y شناخته می شود.


ارور ۱۰ یا ایراد ۱۰ بار چشمک زدن چراغ استند بای در تلویزیون پلاسمای سری  ۶ پاناسونیک :

در تلویزیون پلاسمای سری ۶ ارور ۱۰ شدن دستگاه هم می تواند ناشی از خرابی پاور دستگاه باشد و می تواند بر اثر اتصال  SD BOARD دستگاه باشد. زمانی که SD BOARD  به اصطلاح SHORT CIRCUIT می شود از برد پاور جریان اضافه میگیرد و P BOARD دستگاه را ارور ۱۰ می کند. متاسفانه گاها تعمیر کاران ، با مشاهده ۱۰چشمک شدن چراغ پاور تلویزیون پلاسمای پاناسونیک  روی برد دیگری کار می کنند که به دستگاه آسیب جدی تری وارد می کنند.


ارور ۱۲ یا ایراد ۱۲ بار چشمک زدن چراغ استند بای در تلویزیون پلاسمای سری  ۶ پاناسونیک :

همان طور که در مدل های قبل هم اشاره شد ارور ۱۲ مربوط به مدار آمپلی فایر و بلندگو هاست که ناشی از تغذیه مدار آمپلی فایر که روی برد پاور قرار دارد، خود مدار آمپلی فایر که روی مین برد قرار دارد و خود بلند گوها می تواند باشد. که در هر دو حالا با نمایش ۱۲ بار چشمک متوالی در چراغ پاور تلویزیون اعلام خرابی می کند  .  در صورت خرابی بلندگو ها طبیعتا باید بلندگو ها تعویض شود. در صورت خرابی آمپلی فایر روی برد مین، تعویض مین یا تعمیر مدار آمپلی فایر انجام می گیرد. در صورت خرابی روی پاور تعمیر مدار پاور توسط نمایندگی پاناسونیک کرج یا تعویض مدار پاور انجام می شود.


ارور ۱۴ یا ایراد ۱۴ بار چشمک زدن چراغ استند بای در تلویزیون پلاسمای سری ۶ پاناسونیک :

وقتی چراغ پاور تلویزیون ۱۴ بار چشمک می زند ، به صورت معمول خرابی پروسسور  HDMI می باشد. یعنی IC پردازنده HDMI  روی مین برد تلویزیون معیوب شده که ایراد بزرگی است و معمولا به دلیل استفاده از دستگاه هایی که خروجی HDMI  دارند ایجاد می شود. مثل گیرنده های دیجیتال نامناسب ماهواره ها، قطع و وصل کردن کابل HDMI در حالتی که دستگاه روشن و یا حتی خاموش اما به متصل به پریز برق است. توصیه می شود در زمان استفاده از کابل HDMI حتما دستگاه از برق خارج شود و بعد از اتصال یا قطع کردن کابل HDMI  مجدد دستگاه به مدار برگردد.

در این حالت از آسیب پورت HDMI جلوگیری شده و تلویزیون بعد از قطع و وصل شدن این کابل در سلامتی به کار خود ادامه می دهد.

برای خرابی پورت HDMI پردازنده آن روی مین برد تعویض می شود و در مدل هایی که این امکان روی آن ها نباشد با تعویض مین برد ایراد رفع می شود.

Call Now Button