لینک کوتاه : http://panasonic-group.com/?p=2195
علت روشن نشدن تلویزیون پلاسما پاناسونیک سری 50

علت روشن نشدن تلویزیون های پلاسمای سری 50 پاناسونیک :

در این مطلب به علت روشن نشدن تلویزیون های پلاسمای سری ۵۰ پاناسونیک می پردازیم.

سری تلویزیون های پلاسمای سری ۵۰ در کلاس های X, XT, UT, VT  به ترتیب اهمیت از X به VT در بالاترین درجه کیفیت و قیمت به بازار عرضه شدند .

 

TH-42X50 , TH-50X50

TH-42XT50 , TH-50XT50 , TH-65XT50

TH-50UT50 , TH-58UT50 , TH-65UT50

TH-42VT50 , TH-50VT50 , TH-58VT50 , TH-65VT50

 

 

عیب یابی تلویزیون سری ۵۰ پاناسونیک

پلاسماهای سری ۵۰ تفاوت چندانی با نسل قبلی خود یعنی سری ۳۰ ندارند، ولی بهتر است بدانیم که در سری ۳۰ برد های اسکن و پاور (SS BOARD و POWER BOARD) دو مجموعه جدا از هم بودند اما در طراحی پلاسما های سری ۵۰ این دو برد در یک یونیت قرار گرفتند و سبب شده ساختار به نسبت ساده تری با قیمت ارزان تری داشته باشد و به نسبت LED  ها و LCD ها رقابت پذیرتر باشند.

خرابی برد پاور در تلویزیون پلاسمای سری ۵۰ پاناسونیک

بزرگترین ایراد پلاسما های سری ۵۰ یک نقص در طراحی سیستم برد پاورشان می باشد. به عنوان مثال اگر دستگاه را خاموش کرده و بعد از چند روز برق تلویزیون را وصل کنید تلویزیون روشن نمی شود و متوجه می شوید که برق به چراغ استند بای هم نمی رسد. مجموعه گروه پاناسونیک البرز این مشکل را با طراحی یک ماژول اکستنشن برای برد پاور حل کرده است و با نصب این ماژول اکستنشن این ایراد برای همیشه رفع می شود . جهت مطالعه توضیحات کامل در رابطه با ماژول اکستنشن پلاسمای پاناسونیک سری X50  به قسمت مقاله ها مراجعه نمایید.


ارور ۱۴ یا ایراد ۱۴ چشمک چراغ استندبای تلویزیون پلاسما سری ۵۰ پاناسونیک

در پلاسمای سری ۵۰ پاناسونیک ۱۴ چشمک شدن چراغ پاور مربوط به آسیب مین برد و پردازنده اصلی است. از سری ۳۰ به بعد مین برد ها تک پردازنده شدند و پردازنده کمکی نداشتند بنا براین مقرون به صرفه نیست که برای رفع مشکل ۱۴ چشمک یا همان خرابی برد  HDMI پردازنده تعویض شود چون عملا دستگاه یک برد است و یک پردازنده . و بهتر است مین برد تعویض شود .


ارور ۶ یا ایراد ۶ چشمک چراغ استندبای تلویزیون پلاسما سری ۵۰ پاناسونیک

یکی از دلایل خرابی برد الکترونیکی گرمای بیش از حد است. در قسمت نگهداری دستگاه کامل توضیحات لازم در رابطه با جلوگیری از گرمای بیش از حد نمایشگر ها توضیح داده شده است.

گرمای دستگاه بیشتر روی برد های اسکن اثر می گذارد. گرچه برای احتمال خرابی برد اسکن باید شاهد ارور ۶ یا ۷ باشیم به عبارتی باید چراغ پاور ۶ چشمک یا ۷ چشمک شود. اما در سری ۵۰ و سری ۳۰ دیده می شود گاها وقتی دستگاه را پاور می کنید چند تا چشمک سبز می زند و خاموش می شود .

اگر بر اثر گرما ولتاژ ۱۵ ولت  یا ولتاژ ۵ ولت اتصال شود در سیستم ارور کنترل مین برد که وظیفه نشان دادن ارور ها را دارد اختلال ایجاد می کند و دستگاه به حالتی می رود که ایراد در جدول خرابی های دستگاه هم تطبیق ندارد چون این خرابی از قبل پیش بینی نشده بوده .نسبت به خرابی پاور و مین در سری ۵۰ خیلی کمتر پیش می آید و اولین خرابی متداول در تلویزیون های سری ۵۰ برد پاور و دومین خرابی پر تکرار خرابی برد مین می باشد .

خرابی برد های اسکن با تعمیر یا تعویض برد های اسکن برطرف می شود و پیشنهاد می شود برا ی افزایش طول عمر دستگاه حتما کنتراست را بعد از تعمیر تلویزیون پاناسونیک کاهش دهید .


ارور ۷ یا ایراد ۷ چشمک چراغ استندبای تلویزیون پلاسما سری ۵۰ پاناسونیک

ارور ۷ هم مربوط به خرابی برد های اسکن تلویزیون پاناسونیک شما می باشد. برای اطلاعات بیشتر به توضیحات ارور ۶ در تلویزیون های پلاسمای سری ۵۰ پاناسونیک مراجعه نمایید .


ایراد نداشتن تصویر تلویزیون پلاسما سری ۵۰ پاناسونیک

در صورتی که برد خاموش نشده و دستگاه تصویر ندارد اشکال می تواند مربوط به خرابی برد اسکن می باشد.


ایراد داشتن تصویر نگاتیو در تلویزیون پلاسمای سری ۵۰ پاناسونیک

در تلویزیون پلاسمای سری ۵۰ خرابی تصویر می تواند مربوط به عیب برد اسکن باشد که با تعمیر ایراد مرتفع می گردد . در بعضی مواقع که آسیب دیدگی غیر طبیعی است کارشناس با تعویض بردهای اسکن ایراد را برطرف می کند .

  • نگاتیو بودن تصویر
  • داشتن تصویر با رنگ های بهم ریخته

 


ارور ۱۲ یا ایراد ۱۲ چشمک چراغ استند بای تلویزیون پلاسما سری ۵۰ پاناسونیک

  1. عبور جریان اضافه مدار تغذیه کننده آمپلی فایر روی برد پاور است . تقویت صدا یا همان آمپلی فایر روی مین برد قرار دارد و قسمت دیگری با عنوان تغذیه مدار آمپلی فایر داریم که انرژی مدار آمپلی فایر را تامین می کند که روی برد پاور قرار دارد. زمانی که آمپلی فایر آسیب ببیند مثلا بر اثر کارکرد در زمان طولانی با حداکثر ولوم، از مدار تامین کننده انرژی خود در برد پاور (مدار تغذیه) جریان اضافه تری می خواهد و  کنترلر محافظ جریان افزایش جریان مصرفی را سنس می کند و به قسمت کنترل ارور های دستگاه در مین برد اعلام می کند و ما شاهد ارور ۱۲ می شویم.
  2. گاهی پیش می آید که آمپلی فایر سالم باشد و سیم پیچی بسوزد در نتیجه بلندگوها آسیب می بیند و اهم کمتر شود (امپدانس ورودی) و جریان مصرفی که از طریق آمپلی فایر تامین می شود بیشتر شود. پس دوباره از تغذیه جریان اضافه تری می خواهد که به مرکز کنترل اعلام می شود و تلویزیون ۱۲ چشمک شده و خاموش می شود .
  3. حالت دیگری که هست ناشی از آسیب برد پاور می باشد که نتواند جریان مصرفی را تامین کند و مبنا را بر این قرار می دهد که آمپلی فایر جریان بیشتری را مصرف می کند که مجدد به مرکز کنترل اعلام شده و ارور ۱۲ می شود .
  4. مثل بقیه سری پلاسما ها ارور برد آمپلی فایر است یعنی مربوط به مدار آمپلی فایر و بلندگو هاست که ناشی از تغذیه مدار آمپلی فایر که روی برد پاور قرار دارد، خود مدار آمپلی فایر که روی مین برد قرار دارد و خود بلندگو ها می تواند باشد. در صورت خرابی بلندگو ها طبیعتا باید بلندگو ها تعویض شود. در صورت خرابی آمپلی فایر روی برد مین، تعویض مین یا تعمیر مدار آمپلی فایر انجام می گیرد. در صورت خرابی روی پاور تعمیر مدار پاور یا تعویض مدار پاور انجام می شود.

توصیه می کنیم افرادی که شنوایی ضعیف تری دارند و نیاز دارند دائم صدای تلویزیون را بالا نگه دارند از سیستم سینمای خانگی خود استفاده کنند چون بلند گوی تلویزیون و مدار آمپلی فایر برای اینکه همیشه با صدای بالا کار کنند ساخته نشدند.

Call Now Button