لینک کوتاه : http://panasonic-group.com/?p=2193
پلاسما سری 30 پاناسونیک

علت روشن نشدن تلویزیون های پلاسمای سری 30 پاناسونیک :

در این مطلب به بررسی علت روشن نشدن تلویزیون های پلاسمای سری ۳۰ پاناسونیک می پردازیم.تلویزیون های سه بعدی پلاسمای سری ۳۰ در کلاس های X, U, UT, ST, VT به بازار عرضه شد که حرف T نشان دهنده ۳D بودن آن ها است و ردیف با ارزش بالاتر ردیف vip  یعنی کلاس v می باشد.

 

TH-P42X30, TH-P46X30, TH-P50X30, TH-P56X30

TH-P42U30, TH-P46U30, TH-P50U30

TH-P42UT30, TH-P46UT30, TH-P56UT30

TH-P42ST30, TH-P50ST30, TH-P55ST30, TH-P65ST30

TH-P42VT30, TH-P50VT30, TH-P55VT30, TH-P65VT30

 

ارور ۶ یا ایراد ۶ بار چشمک زدن چراغ استندبای در تلویزیون پلاسمای سری ۳۰ پاناسونیک :

کارخانه ماتسوشیتا در ساخت تلویزیون های پلاسمای سری ۳۰ ، از طراحی جدیدی استفاده کرد . در این مدل ها پیچ هایی که برد ها را به بدنه دستگاه متصل می کرد تغییر داد. به دلیل انقباض و انبساط پیچ ها ناشی از گرمای آزاد شده در پلاسما ها و ارتعاش بلندگو ها به مرور زمان پیچ ها شل شده و ارتباطات شاسی و بدنه دستگاه قطع می شود یا ارتباط ضعیفی می دهد.

بنابراین در این مدل ها خرابی برد اسکن شایع ترین ایراد می باشد که شامل ارور ۶ ، ارور ۷، ارور ۸ می باشد که با همان ۶ بار چشمک زدن چراغ پاور یا ۷ بار چشمک زدن چراغ پاور یا ۸ بار چشمک زدن چراغ پاور نمود پیدا می کند . با تعمیر تلویزیون پاناسونیک یا تعویض برد های اسکن ایراد رفع می شود و توصیه می شود بعد از رفع ایراد حتما پیچ های متصل کننده برد به بدنه دستگاه حتما تعویض شود .


ارور ۷ یا ایراد ۷ بار چشمک زدن چراغ استندبای در تلویزیون پلاسمای سری ۳۰ پاناسونیک :

ارور ۷ در تلویزیون های سری  ۳۰ پلاسمای پاناسونیک ناشی از پیش آمدن مشکل در بردهای اسکن دستگاه می باشد . جهت کسب اطلاعات بیشتر به توضیحات ارور ۶ مراجعه نمایید .


 ارور ۸ یا ایراد ۸ بار چشمک زدن چراغ استندبای در تلویزیون پلاسمای سری ۳۰ پاناسونیک :

ارور ۸ در تلویزیون های سری  ۳۰ پلاسمای پاناسونیک ناشی از پیش آمدن مشکل در بردهای اسکن دستگاه می باشد . جهت کسب اطلاعات بیشتر به توضیحات ارور ۶ مراجعه نمایید .


ارور ۱۲ یا ایراد ۱۲ بار چشمک زدن چراغ استندبای در تلویزیون پلاسمای سری ۳۰ پاناسونیک :

در تلویزیون های پلاسمای سری  ۳۰ پاناسونک ۱۲بار چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون ، مربوط به مدار آمپلی فایر و بلندگو هاست که ناشی از تغذیه مدار آمپلی فایر که روی برد پاور قرار دارد، خود مدار آمپلی فایر که روی مین برد قرار دارد و خود بلند گو ها می تواند باشد . در صورت خرابی بلندگو ها طبیعتا باید بلندگو ها تعویض شود. در صورت خرابی آمپلی فایر روی برد مین، تعویض مین یا تعمیر مدار آمپلی فایر انجام می گیرد. در صورت خرابی روی پاور تعمیر مدار پاور یا تعویض مدار پاور انجام می شود.


ارور ۱۴ یا ایراد ۱۴ بار چشمک زدن چراغ استند بای در تلویزیون پلاسمای سری ۳۰ پاناسونیک :

در اثر استفاده نا صحیح از پورت HDMI  چراغ پاور تلویزیون پاناسونیک دستگاه شما ۱۴ بار چشمک می زند یا به عبارت دیگر همان ارور ۱۴ را نمایش می دهد. که در قسمت خدمات ، استفاده بهینه از دستگاه به آن اشاره کردیم .

وقتی چراغ پاور تلویزیون ۱۴ بار چشمک می زند ، به صورت معمول خرابی پروسسور  HDMI می باشد. یعنی IC پردازنده HDMI  روی مین برد تلویزیون معیوب شده که ایراد بزرگی است و معمولا به دلیل استفاده از دستگاه هایی که خروجی HDMI  دارند ایجاد می شود. مثل گیرنده های دیجیتال نامناسب ماهواره ها، قطع و وصل کردن کابل HDMI در حالتی که دستگاه روشن و یا حتی خاموش اما به متصل به پریز برق است. توصیه می شود در زمان استفاده از کابل HDMI حتما دستگاه از برق خارج شود و بعد از اتصال یا قطع کردن کابل HDMI  مجدد دستگاه به مدار برگردد.

در این حالت از آسیب پورت HDMI جلوگیری شده و تلویزیون بعد از قطع و وصل شدن این کابل در سلامتی به کار خود ادامه می دهد. برای خرابی پورت HDMI پردازنده آن روی مین برد تعویض می شود و در مدل هایی که این امکان روی آن ها نباشد با تعویض مین برد ایراد رفع می شود.

Call Now Button